CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, April 2, 2009

Renung Sejenak...

Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt
ke..drive
ke..teksi ke.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa shopping moping..?..aku lompang kang...."

***
Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..."

***
Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.. "
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : " Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."


***
Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan
apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan
apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke
?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan
apa ?"
Suami : "lompang nak ?"...

***
Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : " bakar je lar dapur tu..."...

2 comments:

© Opah De said...

Salam kenal Neeza,
Selalu nampak Neeza kat blog Kujie, sekarang baru sempat nak tegur sapa. Renung sejenak tu kelakar tapi teramatlah betulnya. OD link Neeza, orait tak?

Neeza Shahril said...

Opah De,

salam kenal kembali.. Neeza blogger baru.. Opah De dah lama kan!

boleh aje. Takde masalah. Neeza pun link Opah De ya :)